czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    #51
    Zamieszczone przez rkb
    Pewnie dlatego ze 1.4 TSI mozesz kupic za 55 kk a 1.8 musisz juz wziac w ambiente za 70...
    No fakt, nie wziąłem tego pod uwagę - ale z drugiej strony wersja ambiente rożni się czymś więcej niż tylko silnikiem ;-). Wiem cena jest decydująca ale ja mając do wyboru golasa octavię albo dobrze wyposażony mniejszy samochód nie wahał bym się co kupić.

    Ja to sobie myśle kiedyś kupic jakieś dobrze zrobilone CC z klatka i sobie trochę pojeździć po torach, frajda będzie większa niż wirus w 1.4 TSI ;-). IMHO octavia się nie nadaje na takie zabawy.

    IMHO nie warto robić chipa do tego silnika jeśli się nie będzie miało pełnej wiedzy na temat jego eksploatacji i awaryjności w długim okresie czasu, oraz wiedzy jak na niego wpływa wirus - niech inni testują - ja sobie popatrze

    Zamieszczone przez _tm_
    Ale tak myśląc to po co kupować 1.8TSI ? Lepiej 2.0TFSI. A może w ogóle zamiast 200-konnej Octavii kupić coś o mocy 250KM ? I tak można w nieskończoność. Kupuje się to na co człowieka stać, a tuninguje się to co się ma.
    Bez sensu - albo się wie czego chce albo nie, jak chcę mieć 250KM to nie kupuje się 1.4 tsi, tylko jakąś używkę 250km i po sprawie.
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #52
      Zamieszczone przez Jac_ek
      Bez sensu - albo się wie czego chce albo nie, jak chcę mieć 250KM to nie kupuje się 1.4 tsi, tylko jakąś używkę 250km i po sprawie.
      Uparty jesteś. Po raz ostatni - kogoś może nie być stać na 1.8TSI i kupuje 1.4TSI. Potem stwierdza, że jednak te parę KM by się przydało więc zapodaje wirusa. Nie mówiąc o tym, że niektórzy z zasady nie kupują używanych samochodów. Bo tak.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #53
        Dobra, niech ktos najpierw pojedzie na hamownie, zmierzy ile fabryka dała, zczipuje i bedzie mozna dyskutowac...
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #54
          Zamieszczone przez _tm_
          Uparty jesteś. Po raz ostatni - kogoś może nie być stać na 1.8TSI i kupuje 1.4TSI. Potem stwierdza, że jednak te parę KM by się przydało więc zapodaje wirusa. Nie mówiąc o tym, że niektórzy z zasady nie kupują używanych samochodów. Bo tak.
          heheh, spoko - rozumiem i nie rozumiem ;-) jak kogos nie stac to nie kupuje jak stac to kupuje. Jednak to nie zmienia faktu ze tuningowana motorynka zawsze bedzie motorynka ;-)

          NIech ktos zrobi wreszcie tego wirusa i sie przekonamy ile to warte, ile wytrzyma silnik ktory i tak juz jest IMHO dosc znaczaca obciazony tymi 122 z 1.4L, jak mu się zrobi 160 kucy - ile to pojezdzi i jakie sie pojawia awarie...
          No nie oszukujmy sie - to nie jest silnik na tuning
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #55
            Zamieszczone przez Jac_ek
            Jednak to nie zmienia faktu ze tuningowana motorynka zawsze bedzie motorynka ;-)
            Wszystko zależy od punktu widzenia. Dla Ciebie 1.4 jest silnikiem od motorynki, a dla właścicieli mocnych BMW z silnikami o pojemnościach > 4.0 nasz 2.0TFSI jest silnikiem od motorynki. A można z niego wydłubać np. to:



            I taki silnik od motorynki może powalczyć z dużo większymi silnikami. Myślę, że skoro 1.4TSI może seryjnie mieć 170KM to da się z nawet z wersji 122KM wyciągnąć tyle, że będzie to przyjemnie jeździło i nie rozpadnie się od razu po wyjechaniu od tunera. Poczekamy, zobaczymy.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • Andys
              Elegance
              • 2007
              • 762

              #56
              Zamieszczone przez winni77
              Dlatego podkreśliłem że w korkach, gdzie operuje pedałem gazem bardzo delikatnie, a nie wciskam do dechy i czekam aż się odmuli
              Nie zrozumieliśmy się. W życiu jeszcze nie wcisnąłem w Skodzie pedału do deski.
              Ale ok, ja już wolę mieć wyższe spalanie i wiedzieć, że nie męczę silnika. Ciekaw jestem przy jakiej prędkości obrotowej silnika zmienia bieg DSG, tyle że ona robi to na tyle szybko, iż obroty nie zdążą pewnie zbytnio spaść. EOT
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz

              • KriSSo
                Rider
                • 2008
                • 285

                #57
                Na forum mk5 mamy parę sztuk 1.4 TSI z AH1N1

                Wyszło z niego coś takiego z serii fabrycznej 140 KM


                Jeździ i ma się dobrze.

                Komentarz

                • Yarek
                  Elegance
                  • 2005
                  • 992

                  #58
                  Zamieszczone przez KriSSo
                  Na forum mk5 mamy parę sztuk 1.4 TSI z AH1N1

                  Wyszło z niego coś takiego z serii fabrycznej 140 KM

                  Jeździ i ma się dobrze.
                  1.4 TSI 140KM po samym programie ma 208KM? :shock:
                  . pzdr Jarek
                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #59
                    Yarek, Bo w tym silniku jest pewien haczyk :twisted: Ten silnik niczym szczegolnym nie rozni sie od tych mocniejszych braci :idea:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • mrrudzin
                      Rider
                      • 2009
                      • 403

                      #60
                      Dodam, że po ostatnim baku wyszło mi prawie 9 litrów, wszystko w mieście, prawie bez klimy i krótkie dystanse (~10km)
                      Krótkie dystanse są tu największym czynnikiem paliwożernym.
                      Mi po 4kkm (dużo miasta, troche trasy) komputer pokazuje średnie 7.1 l/100km.


                      W korkach denerwuje troche krótka "1". Tzn. Trzeba "1" wkręcić dosyć wysoko, żeby na "2" mieć te 2k obrotów. Może to przyzwyczajenia z poprzedniego auta - gdzie na "1" w korkach jeździłem bez gazu, a "2" można było wrzucić praktycznie od razu.

                      Czy u Was też jest tak że hamowanie silnikiem praktycznie nie istnieje?
                      Tzn. redukując z "3" na "2" (tu najwyraźniej to widać) bez tzw. międzygazu hamowanie następuje tylko podczas rozpędzania silnika do obrotów z "2". Jak już sprzęgło się zasprzęgli do końca - samochód się "toczy".
                      Widać to nawet na luzie - jak wkręcimy silnik na obroty - to spadają powoli.
                      Czy winika to z obecnosci turbosprężarki?

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #61
                        Nie zrozumieliśmy się. W życiu jeszcze nie wcisnąłem w Skodzie pedału do deski.
                        Ale ok, ja już wolę mieć wyższe spalanie i wiedzieć, że nie męczę silnika. Ciekaw jestem przy jakiej prędkości obrotowej silnika zmienia bieg DSG, tyle że ona robi to na tyle szybko, iż obroty nie zdążą pewnie zbytnio spaść.
                        Zrozumieliśmy się. Ja trochę bazowałem na obserwacjach znajomego Tourana 2.0TDI z automatem, który przy spokojnej jeździe utrzymuje obroty na poziome 1200 obr. Ja wiem ze TSI to nie diesel, ale skoro moment ma od 1500, więc chyba nie robię krzywdy silnikowi. Nawet w instrukcji jest tabelka, że na 3cim biegu można jechać ~30km/h, a 4tym ~45km/h przy czym ja 4 włączam przy 50ciu, więc chyba nie tak źle.
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez winni77
                          Nawet w instrukcji jest tabelka, że na 3cim biegu można jechać ~30km/h, a 4tym ~45km/h przy czym ja 4 włączam przy 50ciu, więc chyba nie tak źle.
                          U mnie DSG przy spokojnej jeździe zmienia biegi mniej więcej co 10km/h. 3 przy 30km/h, 4 przy 40km/h i tak dalej aż do 7 przy 70km/h.
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #63
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Yarek, Bo w tym silniku jest pewien haczyk :twisted: Ten silnik niczym szczegolnym nie rozni sie od tych mocniejszych braci :idea:
                            No właśnie, to dobre pytanie (bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach) czym konkretnie różnią się te dwa silniki VW vs. Skoda (bo jak sądze seatowskie 1.4 TSi 125KM 92KW to tylko inny program niż w skodowskim)
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #64
                              No prosta rzecza. Ten najslabszy ma tylko turbine i chyba nie macie IC, a tamten 140KM (no i oczywiscie te mocniejsze) ma normalny IC + turbokompresor. Reszta wg. VW to jest to samo.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Yarek
                                Elegance
                                • 2005
                                • 992

                                #65
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                No prosta rzecza. Ten najslabszy ma tylko turbine i chyba nie macie IC, a tamten 140KM (no i oczywiscie te mocniejsze) ma normalny IC + turbokompresor. Reszta wg. VW to jest to samo.
                                122-konny 1.4TSI ma intercooler, ale jest on zabudowany w dolocie i chłodzony cieczą:
                                "air-to-liquid intercooler is integrated into the intake manifold."
                                Załączone pliki
                                . pzdr Jarek
                                aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                Komentarz

                                • fan
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 760

                                  #66
                                  witam
                                  Czy dolozenie dodatkowego zewnetrznego intercoolera do tego silnika tj 1.4tsi 122KM,cos da?tzn czy poprawi osiagi,czy to zwiekszy moc i podwyzszy moment obrotowy?
                                  Respect All,Fear No One!

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez fan
                                    witam
                                    Czy dolozenie dodatkowego zewnetrznego intercoolera do tego silnika tj 1.4tsi 122KM,cos da?tzn czy poprawi osiagi,czy to zwiekszy moc i podwyzszy moment obrotowy?
                                    Samo dołożenie IC nic nie da. Natomiast może okazać się konieczne jeżeli ktoś będzie chciał znacznie zwiększyć moc (chiptunig + zmiany mechaniczne), bo bez tego samochód będzie szybko puchł.
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • Andys
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 762

                                      #68
                                      Zamieszczone przez winni77
                                      Ja wiem ze TSI to nie diesel, ale skoro moment ma od 1500, więc chyba nie robię krzywdy silnikowi. Nawet w instrukcji jest tabelka, że na 3cim biegu można jechać ~30km/h, a 4tym ~45km/h przy czym ja 4 włączam przy 50ciu, więc chyba nie tak źle.
                                      W tej samej instrukcji, niedaleko tabelki znajdziesz informację, żeby biegi zmieniać przy obrotach 2000-2500 :lol:. IMHO ważniejsze jest jaka będzie prędkość obrotowa silnika po zmianie biegu. Po naszych ostatnich dysputach spróbowałem zmieniać biegi przy 2000obr. i (bez klimy), udało mi się zejść ze średnim spalaniem z danej jazdy (około 15km z tego połowa w niezłym korku) do 8,1l., ale prawa ręka nie była mi wdzięczna (praktycznie nie zdejmowałem ręki z lewarka). Tak więc, pewnie można spalać poniżej 8l. nawet w cyklu miejskim, ale to nie dla mnie
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz

                                      • fan
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 760

                                        #69
                                        kto pierwszy?

                                        jestem ciekawy,kto pierwszy sie skusi i zamontuje chipa w 0IIFL 1.4TSI?
                                        Respect All,Fear No One!

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #70
                                          Lipa ze O2 nie ma tego silnika z kompresorem, albo chociaz starszej wersji 140 km ;/
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • paysker
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 264

                                            #71
                                            a silnik z rski 200km TFSI BWA ma tylko turbine czy ma tez kompresor?? chcialem wyciagnać z niego ok 250km
                                            http://www.youtube.com/watch?v=bp80iyr2HeU

                                            Nasze Auta: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26038



                                            Komentarz

                                            • _tm_
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2333
                                              • Superb III (3V3)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez paysker
                                              a silnik z rski 200km TFSI BWA ma tylko turbine czy ma tez kompresor?? chcialem wyciagnać z niego ok 250km
                                              Tylko turbinę
                                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                              -------------------------------------------------------------------------
                                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                              Komentarz

                                              • Sulli
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 33

                                                #73
                                                Jesli sie nie myle to ten silnik mial wczesniej w VW 140KM, obnizyli mu moc do 122KM, aby otworzyc furtke dla 160KM, ktory ma dodatkowo kompresor.
                                                Tak wiec nie ma sie co obawiac zmiany oprogramowania zwiekszajacego moc do 150KM, tym bardziej, ze silniki doladowane teoretycznie bezpiecznie mozna "krecic" o 40%

                                                Komentarz

                                                • KriSSo
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 285

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Sulli
                                                  ten silnik mial wczesniej w VW 140KM, obnizyli mu moc do 122KM
                                                  I zabrali kompresor, bo 140-tka nim dysponuje.

                                                  Komentarz

                                                  • Panoramix
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 125

                                                    #75
                                                    Wg mnie 1.4 TSi 122 KM to zabieg czysto marketingowy.

                                                    VM nie mógł przecież ustawić Skody wyżej niż Golfa (a już teraz nasz Szkodnik daje mu nieźle w tyłek w Niemczech bo Ci chętniej kupują Skody niż VW).

                                                    Z silnika 1.4 TSi 122 można mieć mieć i ok 161KM (ABT) ale dla mnie 122 KM wystarczą - problemem jest bardziej to, że po 4000 obrotów auto traci werwę (mała turbina) - ciekawy jestem, czy rozwiązaniem tutaj jest tylko większe turbo czy też można coś zrobić programem.

                                                    Panoramix
                                                    "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...